vakil

vakil

vakil

vakil

  • ۰
  • ۰

 

اعتراض ثالث نسبت به توقیف ملک ،هرگاه به موجب رأی صادره از جانب دادگاه یا در راستای اجرای یک دستور ، ملکی توقیف گردد ، شما به عنوان شخصی که در آن ملک دارای حق و حقوقی می باشید ، چناچه توقیف ملک را منافی حق و حقوق خود بدانید ، می توانید در جهت نشان دادن اعتراض خود ، اقدامات قانونی و لازمه را انجام دهید.

 در راستای پیگیری مؤثر حقوق خود و جلوگیری از اتلاف وقت حسب مورد می توانید از مشورت با یک وکیل پایه یک دادگستری در راستای حل و فصل دعاوی ملکی خود بهره مند گردید. وکلای گروه حقوقی وکیل الرعایا با داشتن سابقه درخشان در زمینه دعاوی ملکی ، در حد توان پیگیر مشکلات شما خواهند بود.



مبنای حقوقی دادخواست

در مواردی که ملک در اجرای دستور یا رأی دادگاه توقیف می شود ، هرشخصی که حقی در ملک دارد و توقیف و اجرای رأی را به زیان حقوق خود می بیند ، می تواند نسبت به توقیف ملک ، اعتراض کند. این اعتراض در قالب دادخواست اعتراض به عملیات اجرایی طرح می شود.

به عنوان مثال اگر شخصی ملکی را با مبایعه نامه ی عادی به تاریخ مقدم بر تاریخ توقیف ملک ، خریده باشد و نسبت به توقیف ملک اعتراض داشته باشد ، باید دادخواست اعتراض ثالث اجرایی نسبت به توقیف ملک مطرح کند.

طرفین دعوی

این دعوی مستلزم تقدیم دادخواست از ناحیه ی معترض ثالث به طرفیت طرف های اجراییه است. چنین اعتراضی بدون تقدیم دادخواست قابل رسیدگی نیست.

اعتراض نسبت به توقیف ملک در راستای قرار تأمین خواسته

 اگر توقیف مال در اجرای قرار تأمین خواسته باشد نیز می توان نسبت به توقیف ملک اعتراض کرد.

مرجع صالح برای رسیدگی

مرجع صالح در این دعوا دادگاهی است که حکم و یا دستور توقیف توسط آن دادگاه اجرا می شود. هرچند که دادگاه دیگری به دعوای اصلی رسیدگی کرده باشد. از آن جا که توقیف و اجرای آرا در مورد املاک و اموال غیرمنقول با دادگاه محل وقوع ملک است ، بنابراین دعوی اعتراض به عملیات اجرایی در دادگاه محل وقوع ملک ، طرح می شود.

نحوه ی اجرای رأی

رأی دادگاه در خصوص رفع توقیف ملک ، نیاز به صدور اجراییه ندارد. در حقیقت با رأی دادگاه ، اجرای رأی سابق متوقف می شود و از ملک رفع توقیف می شود.

برای مشاهده کامل مطالب بصورت پی دی اف به لینک زیر مراجعه کنید.

اعتراض-ثالث-نسبت-به-توقیف-ملک-۱

دریافت

منبع:وکیل الرعایا

  • ۰۰/۰۵/۱۰
  • vakiloroayaye tehran vakili

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی